ZŠ Pardubice - Studánka - Rychlost dopadu sněhové vločky

Rychlost dopadu sněhové vločky

24. září 2022, 21:32 Mgr. Lucie Kovářová

22.9. jsme my, učitelé češtiny, připravili deváťákům velkou výzvu. Slavnostnější oblečení, ztlumené mobily, nesdílet a 80 minut udržet pozornost… Projít příběhem… Zamyslet se, přemýšlet, nechat to doznít, rozležet, diskutovat… Chvilku to bylo jasné, tolik věcí už přece zažili, poznali… Ale pak se na ně sesypala spousta možností, jak by to mohlo pokračovat… Jako v životě. Náhody, setkání, špatné zprávy. Šťastné i smutné konce…

Naši deváťáci výzvu přijali. A zvládli to. Byli jsme na ně pyšní. Odezva úžasná, dospělá, nevšední. Díky vám jsme si to představení užili i my, učitelé češtiny.

  • Představení se mi líbilo. Myslím si, že tam byly strašně hezky zobrazeny všechny relevantní věci ze života, a i z lásky. A byly tam moc pěkně zobrazeny pocity, myšlenky i situace, které prožívá skoro každý. (LCH)
  • Bylo to krásné, bylo to napínavé, bylo to kreativní a bylo to dokonce i naučné. Celou dobu jsem byl zažraný do příběhu, nemohl jsem odtrhnout zrak od hry. Někdy jsem tedy nepochopil, proč se to tak děje, ale vždy je to o náhodě, může se stát cokoliv, nikdy to nebude, jaký si to představujeme, vždy je nekonečně mnoho možností, co se může stát. Na nás je ale jednu si vybrat. Bylo mi 14 a byl jsem na krásném představení. (LM)
  • Představení se mi moc líbilo. Děj byl originální a bohatý. Přiměl mě se zamyslet nad spoustou věcí a lépe je pochopit. Herci to zahráli velmi pěkně a obdivuji je, že si zvládli zapamatovat všechny fráze, které byly někdy dlouhé a na výslovnost obtížné. Na představení bych se šla klidně podívat znovu. (NU)
  • Za mě divadlo bylo zajímavé a aktivní. Herci odvedli hezkou práci a snažili se zahrát autentický a opravdivý život. Replik bylo za mě moc málo a využil bych víc. Dali tam správné herce, kteří to zvládli. Nechápu, jak si to vše zapamatovali. (ML)
  • Představení mě zaujalo hlavně názvem a tím, že ho hráli pouze dva lidé. Muselo to být velmi náročné, i s menšími přestávkami. Velice se mi líbila úvaha celého příběhu. Toho, jak mohl skončit, toho, jak mohl začít, ale i pokračovat. A že každá sekunda s rozhodnutím hraje velkou roli v celém pokračování příběhu. I když hercům párkrát i text vypadl nebo se něco nepovedlo, myslím si, že představení působilo velice hluboce, ale hlavně originálně a poutavě. Představení donutí i k dalšímu přemýšlení mimo síň. (AV)
  • Byli jsme v divadle na představení o mladém páru, jedním slovem, jak funguje jednoznačná láska. Herci byli sympatičtí a milí. Zahráli představení tak, abychom to všichni mladí žáci pochopili a zasmáli se. Představení bylo natolik dobré, že herci věděli, jak se k nám správně chovat. I přes asi omylnou chybu se všichni zasmáli, i když skoro nikdo tu chybu nepochopil, tak to bylo dobré. I přes dlouhý příběh jsme si to užili. Ještě bych klidně pokračoval. (DJ)
  • Představení bylo krásné, ale chvílemi chaotické a na konci vědecky nemožné (dvě stejné sněhové vločky). (LR)
  • Bylo to zajímavé a těžké na hlavu. Ze začátku to bylo pochopitelné, ale na konci jsem to moc nechápal. Ale po představení mi to docvaklo, jak to má být. Zašel bych si na to znovu, aby mi to dávalo smysl. Kdybych to viděl podruhé, tak bych si to vryl do paměti, jak je to v reálném životě a jestli je to pravda. Ale jinak se mi představení líbilo. Ohodnotil bych 8/10. Doporučil bych to 9. třídám. (DK)
  • Jediné, co jsem pochopila, bylo to, že nikdy z nebe nespadnou dvě identické vločky. Ale bylo to ok. (TN)
  • Divadlo bylo moc hezké. Moc se mi líbilo, že herci mluvili do prázdna jako na kamarády a bylo to opravdu věrohodné, měl jsem pocit, jako kdyby hru nehráli dva herci, ale celá skupina. Hra mě vtáhla do děje, a to hlavně když se v představení začal zvyšovat hlas. Hezké také bylo, jak herci dokázali přeskočit čas. (KJ)
  • Bylo to zajímavé, líbilo se mi to. Bylo to těžké na pochopení. Herci, ti to měli dobře vymyšlené a nacvičené. Zajímalo by mě, proč přesouvali věci na jevišti. Ale jinak jako divadlo to bylo pěkné. Kdybych to viděl podruhé, tak to asi pochopím. (KK)
  • Líbilo se mi, že tam byli pouze dva herci, kteří se střídali mezi sebou. Bylo zajímavé, jak sdíleli ve stejný okamžik různé emoce, aniž by o tom věděli. Bylo mi nepříjemné, jak na sebe křičeli. Jde vidět, že jsou to dobří herci, a je to zajímavě pojaté představení, které mě v některých chvílích málem rozbrečelo. (PF)
  • Příběh se mi docela líbil, bylo to velmi poučné. Herci odvedli skvělou práci, obdiv za to, že mluvili 80 minut v kuse. Příběh byl v některých chvílích docela dost složitý na pochopení, ale i tak herci odvedli skvělou práci. Bylo to i vtipné, za což jsem rád, že to aspoň trochu pobavilo. Naše třída byla velmi klidná a příběh vnímala, což bylo také super. Celkově bych dal 4/5 hvězd. (HB)
  • Bylo to ok. 4/5* (TK)
  • Víte, co je to "deja vu"? Lidé se mění, věci se mění, ale zápletka zůstává. Takto by se dal popsat tento divadelní počin. S výjimkou lidí, kteří se nemění, nýbrž stárnou či mládnou. Herecké duo působilo velmi přirozeně a lidsky. V každé věkové kategorii promítají nejčastější problémy a zájmy. Příběh dává najevo, že se každý lidský život může brát milionem cest. (OP)
  • Snažili se udělat co nejvyšší výkon. Představení mělo hlavu a patu. Nejvíce se mi líbil na představení scénář. Herci uměli mluvit a zbytečně se nezastavovali. Dobrá výslovnost, vše spisovné. Kostýmy herců dávaly smysl s věkem, který zrovna měli. Herci odvedli dobrou práci, líbilo se mi to. (AC)

Žáci 9.C a Lucie Kovářová

Mgr. Lucie Kovářová