ZŠ Pardubice - Studánka - VkO - 6A, 6B, 6C, 6D - do 29. 3.

VkO - 6A, 6B, 6C, 6D - do 29. 3.

23. března 2020, 10:55 Mgr. Tomáš Zářecký

Nazdar špunti,

další týden je tu a s ním další porce úkolů do VkO. Doufám, že Vás tyto úkoly příliš časově nezatěžují, ale že nad nimi trochu hloubáte a přemýšlíte. To je náš společný cíl v celé 6. třídě - přemýšlet o tom, jak se k sobě jako lidé chováme, proč a jak to do dalších generací zlepšit, aby naše společnost byla o něco laskavější a příjemnější. Vaše odpovědi můžou být stručné, jasné, celý zápis může být jen pár vět - nechci, abyste psali slohy.

Mějte se hezky a usmívejte se, bylo a bude hůř, než je teď;)

6A – L23

  1. Zkuste se zamyslet nad tím, jak těžký je život s určitým postižením. Z níže nabídnutých situací si vyberte jednu a zamyslete se nad ní. Do sešitu napište krátkou úvahu (5-10 vět) o tom, jak by se asi změnil váš život. Pokud chcete, můžete samozřejmě psát o více situacích než o jedné.

Představ si, že se ti stala autonehoda,

  1. při níž jsi ztratil zrak.
  2. při níž jsi ztratil sluch.
  3. při níž ses zranil tak, že už nikdy nebudeš chodit.
  4. při níž jsi někoho zabil.

Jak se změní tvůj život?

Ke kontrole zašlete: dopsaný poznámkový sešit (foto) do 29. 3.

6B – L24

Naším dalším tématem jsou konflikty. Pokračujeme tedy v tématu, které nás zajímá celý šestý ročník a tím jsou mezilidské vztahy. Tento týden se, prosím, zamyslete nad následujícími otázkami:

  1. Popiš dva konflikty, kterých jsi se aktivně účastnil:
    1. S vrstevníkem (kamarád, spolužák, sourozenec…)
    2. S dospělou osobou (rodič, učitel, soused…)
  2. Proč ke konfliktu došlo?
  3. Jak konflikt probíhal? Bylo to příjemné, nepříjemné?
  4. Jak byl konflikt vyřešený, zakončený? Byly spokojeny obě strany? Proč ano, proč ne? Jak jsi se cítil? Jak se asi cítil ten druhý?

  1. S odstupem času – co se dalo udělat, aby konflikt vůbec nevznikl?
  2. S odstupem času – mohl konflikt probíhat jinak, aby nebyl tak nepříjemný?
  3. S odstupem času – co se dalo udělat lépe, aby bylo řešení dobré pro obě strany?

Ke kontrole zašlete: dopsaný poznámkový sešit (foto) do 29. 3.

6C – L22

  1. Zkus se zamyslet nad tím, co to je spravedlnost. Do sešitu si stručně (1-2 věty ke každé otázce) odpověz na následující otázky:
  • Jak se podle tebe chová spravedlivý člověk?
  • Jakou největší nespravedlnost ti někdo provedl?
  • Panuje v této škole spravedlnost? Odpověď vysvětli.
  • Je spravedlivé, když učitelé na obědě chodí rovnou pro jídlo a nestojí frontu? Odpověď vysvětli.
  • Ke komu a proč jsi se někdy zachoval nespravedlivě?
  • Je spravedlivé, že někteří lidé vlastní miliardy dolarů a jiní jsou žebráci a bezdomovci? Odpověď vysvětli.
  • Je spravedlivé, pokud dostanou zločinci za stejný zločin (vražda člověka) různě vysoké tresty? Odpověď zdůvodni.
  1. Na závěr si zkus odpovědět na otázku: Co je to spravedlnost? Pokud se ti to tak úplně nepovede, nevěš hlavu, za 2 500 let na tuhle otázku nikdo uspokojivě neodpověděl;)

Ke kontrole zašlete: dopsaný poznámkový sešit (foto) do 29. 3.

6D – L23

  1. Zkuste se zamyslet nad tím, jak těžký je život s určitým postižením. Z níže nabídnutých situací si vyberte jednu a zamyslete se nad ní. Do sešitu napište krátkou úvahu (5-10 vět) o tom, jak by se asi změnil váš život. Pokud chcete, můžete samozřejmě psát o více situacích než o jedné.

Představ si, že se ti stala autonehoda,

  1. při níž jsi ztratil zrak.
  1. při níž jsi ztratil sluch.
  2. při níž ses zranil tak, že už nikdy nebudeš chodit.
  3. při níž jsi někoho zabil.

Jak se změní tvůj život?

Ke kontrole zašlete: dopsaný poznámkový sešit (foto) do 29. 3.

Mgr. Tomáš Zářecký