ZŠ Pardubice - Studánka - Dějepis - 8B - do 5. 4.

Dějepis - 8B - do 5. 4.

20. března 2020, 13:12 Mgr. Tomáš Zářecký

Moje milá 8B,

ani nevíte, jak se mi stýská po našich pravidelných setkáních (a ne, to není sarkasmus).

Než budete číst dále:

  1. Pracovní listy jsou až do 5. 4. a v tomto období nemáte úkoly z SP
  2. Filmy a knihy jsou všechny jen a jen dobrovolné, a pokud byste o nich psali, můžete až do konce června

V tomto článku budete mít zadaný úkol na následující dva týdny za dějepis a svět práce, tedy za 6 hodin - proto to jsou 3 pracovní listy. Volím tuto cestu proto, že všechna tato témata jsou velmi blízká a zároveň máte dost času si práci rozvrhnout dle sebe. Příště už zase dostanete práci k SP. Nastudujte si, prosím, informace o totalitě a jejich dvou čelních osobností - Stalinovi a Hitlerovi. A přemýšlejte o tom, co čtete, píšete, sledujete. Pro ilustraci Vám dávám seznam doporučených filmů a četby - je to na Vás, ale určitě byste si mohli najít čas a něco málo nakoukat nebo načíst.

Filmy:

  1. Pianista
  2. Anthropoid
  3. Chlapec v pruhovaném pyžamu
  4. Valkýra
  5. Zlodějka knih
  6. Vyšší princip
  7. Květy války
  8. Všichni moji blízcí
  9. Poslední motýl
  10. Život je krásný
  11. Schindlerův seznam

Pokud se na něco z toho podíváte, vypracujte o tom krátký zápis (stejně jako o četbě: název + vlastní shrnutí + vlastní názor + klíčová slova) a pošlete mi to, dostanete za to známku (předpokládám jedničku) místo testu...

Pro toho, kdo radši čte. Opět platí, že za jakoukoliv přečtenou (a zpracovanou dle výše popsané struktury) knihu dostanete známku na úrovni testu:

  1. Jiří Šulc: Dva proti Říši
  2. Viola Stern Fischerová, Veronika Homolová Tóthová: Mengeleho děvče
  3. Robert Merle: Smrt je mým řemeslem
  4. Halina Birenbaum: Naděje umírá poslední
  5. Antonio G. Iturbe: Osvětimská knihovnice
  6. Shlomo Venezia: V pekle plynových komor
  7. M. Zusak: Zlodějka knih
  8. Kertész: Člověk bez osudu
  9. James Clavell: Král krysa
  10. Veronika Homolová Tóthová: Máma milovala Gabčíka
  11. Ruta Sepetys: V šedých tónech – o gulazích (SSSR)
  12. John Boyne: Chlapec v pruhovaném pyžamu
  13. Uri Orlev: Běž, chlapče, běž
  14. Louis Lowry: Spočítej hvězdy

Bylo by moc fajn, kdybyste si do konce června pustili alespoň jeden film a přečetli alespoň jednu knížku. Některé jsou velmi krátké, jiné dlouhé, jak knihy, tak filmy, a všechny bez rozdílu jsou velmi smutné a tragické. Některé jsou výpověďmi dětí ve vašem věku, které si prošly peklem. I když to nebude lehké čtení nebo sledování, je důležité nezavírejme oči před naší minulostí, protože jinak se zopakuje. 

8B – L21

  1. Vyplňte pracovní list dle prezentace – čemu nebudete rozumět, vysvětlím, až se uvidíme, resp. mi můžete kdykoliv napsat e-mail.
  2. Odpovědi na otázky z první hodiny (14 otázek) vyhledejte na internetu (např. videa Slavné dny apod.) a formulujte je 1-2 větami.
  3. Aktivitu „doplň slovo na tabulku“ zpracujte v MS WORD.

Ke kontrole zašlete: vyplněný pracovní list s otázkami ve WORDU (nebo foto vyplněného pracovního listu rukou) + aktivitu doplň slovo do 5. 4.

8B – L22

  1. Vyplňte pracovní list dle prezentace – čemu nebudete rozumět, vysvětlím, až se uvidíme, resp. mi můžete kdykoliv napsat e-mail
  2. V prezentaci je 2x odkaz na slavne-dny.cz: vyvraždění Romanovců + Katyň, v PL jsou k obojímu úkoly, podívejte se na to a úkoly vypracujte
  3. Na závěr prezentace je deset vět na zopakování, řešení je na posledním snímku.
  4. Aktivita kufr – zkusit vysvětlit celkem 16 důležitých pojmů – ústně, dobrovolné.

Ke kontrole zašlete: vyplněný pracovní list ve WORDU (nebo foto vyplněného pracovního listu rukou) do 5. 4.

8B – L23

  1. Vyplňte pracovní list dle prezentace – čemu nebudete rozumět, vysvětlím, až se uvidíme, resp. mi můžete kdykoliv napsat e-mail.
  2. V prezentaci jsou dva procvičovací úkoly: aktivita pravda x lež a opravování věty – řešení je součástí prezentace
  3. Podívejte se na video o Osvětimi (odkaz ve videu) a zamyslete se nad dvěma otázkami v PL
  4. Podívejte se na video o atentátu na Hitlera (odkaz ve videu) a zamyslete se nad otázkou v PL
  5. Na závěr lekce vypracujte aktivitu learning log – 3 věty

Ke kontrole zašlete: vyplněný pracovní list ve WORDU (nebo foto vyplněného pracovního listu rukou) do 5. 4.

Úkoly do 31. 4. vzhledem ke změněným okolnostem můžete odesílat bez tištěného potvrzení kontroly spolužákem, ale určitě si práci nechte zkontrolovat, přinese Vám to lepší výsledky;)

kufr-stalin-do-dvojic

Nezapomeňte:

  1. Pracovní listy jsou až do 5. 4. a v tomto období nemáte úkoly z SP
  2. Filmy a knihy jsou všechny jen a jen dobrovolné, a pokud byste o nich psali, můžete až do konce června

Těším se, až Vás zase uvidím, TZ

Mgr. Tomáš Zářecký