ZŠ Pardubice - Studánka - VkO - 6A, 6B, 6C, 6D - do 22. 3.

VkO - 6A, 6B, 6C, 6D - do 22. 3.

15. března 2020, 18:09 Mgr. Tomáš Zářecký

Zdravím, moji milí šesťáci a speciálně šílenci ze 6A:) Toto bude asi naše nejklidnější hodina občanky...

Protože hodiny VkO jsou převážně tvořené jako prožitkové, nečeká vás mnoho psaní, ale o to zodpovědněji, prosím, zkuste přistoupit k zadaným tématům a zamyslet se nad nimi na základě pokynů. 

Děkuji za Vaši svědomitost a plnění úkolů z minulého týdne,, prosím, pokračujte v tom i nadále.

6A – L22

  1. Zkus se zamyslet nad tím, co to je spravedlnost. Do sešitu si stručně (1-2 věty ke každé otázce) odpověz na následující otázky:
  • Jak se podle tebe chová spravedlivý člověk?
  • Jakou největší nespravedlnost ti někdo provedl?
  • Panuje v této škole spravedlnost? Odpověď vysvětli.
  • Je spravedlivé, když učitelé na obědě chodí rovnou pro jídlo a nestojí frontu? Odpověď vysvětli.
  • Ke komu a proč jsi se někdy zachoval nespravedlivě?
  • Je spravedlivé, že někteří lidé vlastní miliardy dolarů a jiní jsou žebráci a bezdomovci? Odpověď vysvětli.
  • Je spravedlivé, pokud dostanou zločinci za stejný zločin (vražda člověka) různě vysoké tresty? Odpověď zdůvodni.
  1. Na závěr si zkus odpovědět na otázku: Co je to spravedlnost? Pokud se ti to tak úplně nepovede, nevěš hlavu, za 2 500 let na tuhle otázku nikdo uspokojivě neodpověděl;)

Ke kontrole zašlete: dopsaný poznámkový sešit (foto) do 22. 3.

6B – L23

  1. Zkuste se zamyslet nad tím, jak těžký je život s určitým postižením. Z níže nabídnutých situací si vyberte jednu a zamyslete se nad ní. Do sešitu napište krátkou úvahu (5-10 vět) o tom, jak by se asi změnil váš život. Pokud chcete, můžete samozřejmě psát o více situacích než o jedné.

Představ si, že se ti stala autonehoda,

  1. při níž jsi ztratil zrak.
  2. při níž jsi ztratil sluch.
  3. při níž ses zranil tak, že už nikdy nebudeš chodit.
  4. při níž jsi někoho zabil.

Jak se změní tvůj život?

Ke kontrole zašlete: dopsaný poznámkový sešit (foto) do 22. 3.

6C – L21

  1. Poznejte pět náboženství z prezentace. Napište si jejich názvy do sešitu.
  2. Zkuste roztřídit pojmy vztahující se k jednotlivým náboženství z tabulky v Excelu – pojmy pište do sloupců do sešitu. Měli byste je znát z hodin dějepisu, některé pojmy použijete vícekrát.
  3. Do sešitu si napište zápis z prezentace.

Ke kontrole zašlete: dopsaný poznámkový sešit (foto) do 22. 3.

nabozenstvi-6c

nabozenstvi-roztridte-pojmy

6D – L22

  1. Zkus se zamyslet nad tím, co to je spravedlnost. Do sešitu si stručně (1-2 věty ke každé otázce) odpověz na následující otázky:
  • Jak se podle tebe chová spravedlivý člověk?
  • Jakou největší nespravedlnost ti někdo provedl?
  • Panuje v této škole spravedlnost? Odpověď vysvětli.
  • Je spravedlivé, když učitelé na obědě chodí rovnou pro jídlo a nestojí frontu? Odpověď vysvětli.
  • Ke komu a proč jsi se někdy zachoval nespravedlivě?
  • Je spravedlivé, že někteří lidé vlastní miliardy dolarů a jiní jsou žebráci a bezdomovci? Odpověď vysvětli.
  • Je spravedlivé, pokud dostanou zločinci za stejný zločin (vražda člověka) různě vysoké tresty? Odpověď zdůvodni.
  1. Na závěr si zkus odpovědět na otázku: Co je to spravedlnost? Pokud se ti to tak úplně nepovede, nevěš hlavu, za 2 500 let na tuhle otázku nikdo uspokojivě neodpověděl;)

Ke kontrole zašlete: dopsaný poznámkový sešit (foto) do 22. 3.

Mgr. Tomáš Zářecký