ZŠ Pardubice - Studánka - Dějepis - 6C, 6D - do 31. 5.

Dějepis - 6C, 6D - do 31. 5.

Mgr. Tomáš Zářecký

Milí šesťáci z céčka a déčka,

sice máme za sebou první květnové dny, ale Vy už ste na dohled konci školního roku, alespoň co se týče dějepisu. Máme před sebou poslední čtyři lekce, které nejsou navíc ani tak informačně náročné a hutné. Rozhodl jsem se je proto zadat najednou, ale enbojte, nemusíte je odevzdat hned, máte na to čtyři týdny, tedy týden na lekci. Množství povinných úkolů jsem snížil na minimum, hodně z Vás dělá ale i úkoly dobrovolné a vede si i zápis, klobouk dolů před Vaším odhodláním a nasazením, upřímně Vám za to děkuji i Vás obdivuji, ne každý v sobě dokáža najít tak obrovskou motivaci. 

Úkoly si rozdělte dle svého uvážení, nespěchejte a vše pošlete najednou v jednom e-mailu. Samozřejmě pokud si řeknete, chci to mít z krku, můžete to poslat kdykoliv dřív, úkoly nejsou časově příliš obsáhlé, ale byl bych rád, kdybyste si aspoň pročetli prezentace, trochu zapřemýšleli o tom, co se v nich píše a něco málo si zapamatovali, než jen to zbrkle prolétnout.

Mějte se, TZ

L29 – Jan Hus a Husité

  1. Na základě sledování videa odpověz na deset otázek v pracovním listu: https://www.slavne-dny.cz/episode/10006263/den-kdy-byl-upalen-jan-hus-6-cervenec
  2. PS 34/1

L30 – Husité a Zikmund Lucemburský

  1. PS 34/2 + 35/4
  2. Pravda x lež – aktivita v prezentaci, kde je i řešení!

L31 – Jiří z Poděbrad a Jagellonci

  1. Z videa vyber a napiš tři zajímavé informace o Jiřím z Poděbrad: https://www.slavne-dny.cz/episode/10016239/den-kdy-byl-ceskym-kralem-zvolen-jiri-z-podebrad-2-brezen-1458

L32 – Středověká kultura

  1. PS 39/1
  2. Doplň slovo – aktivita v prezentaci, kde je i řešení!

Za všechny čtyři lekce ke kontrole posíláš v jednom e-mailu PS 34/1,2 + 35/4 + 39/1 a výpisky z videa o Janu Husovi a Jiřím z Poděbrad – celkem 6 úkolů, vše ostatní (další cvičení a úkoly v prezentaci, pracovním listu apod., samotný zápis) je dobrovolné. Pošli do 31/5. A to je vše, přáteléJ V červnu pak naleznete na webu jednoduché shrnutí toho, co jste za 6. ročník měli zvládnout, abyste si mohli provést vlastní zpětnou vazbu.