ZŠ Pardubice - Studánka - Dějepis - 6A, 6B, 6C, 6D - do 5. 4.

Dějepis - 6A, 6B, 6C, 6D - do 5. 4.

29. března 2020, 13:34 Mgr. Tomáš Zářecký

Milí žáci, milí rodiče,

protože se současný stav online vzdělávání neblíží v dohledné době konci, přistupuji k níže popsaným změnám. Jejich smyslem je Vám ulevit a soustředit se na to podstatné.

  1. Vyplňování faktografického zápisu do pracovních listů je od 30. 3. dobrovolné – samozřejmě si je můžete vyplňovat dále ručně, můžete si je kopírovat z prezentace a nebo si vytisknout rovnou prezentaci. Jde mi o to, abyste se seznámili s tématem. Ne abyste se utrápili psaním.
  1. Povinné z lekcí jsou od nynějška pouze:
  • Cvičení v pracovním sešitu (šesťáci modrý, sedmáci zelený, osmáci oranžový)
  • Sledování videa ze slavne-dny.cz a vypracovávání otázek a úkolů k nim
  • Úkoly v prezentaci / pracovním listu typu: doplň slovo, pravda x lež, odpověz na otázku, oprav chybu…

Smysluplnost většiny těchto úkolů spočívá ve Vaší zodpovědnosti – tedy že se nejprve seznámíte s tématem a pak zkusíte samostatně úkoly vypracovat, ne že si jen otevřete prezentaci, vyhledáváte odpovědi a bez zapojení rozumu je opisujete. Je to na Vás.

Ke kontrole tedy stačí poslat pracovní list, kde bude vyplněno třeba jen jedno cvičení, zbytek (zápis) může být prázdný. V některé lekci jsou třeba cvičení jen v pracovním sešitu, pak nemusíte pracovní list posílat vůbec!

  1. Do konce dubna máte odevzdat dva rozsáhlejší domácí úkoly. Vzhledem k situaci toto měním na jeden domácí úkol. Někdo byl svědomitý a pracovitý a poslal úkoly už oba v předstihu. Tak to, prosím, neberte tak, že pracovitost se nevyplácí, prostě ta situace je nyní změněná. Většina z vás oba úkoly ještě neposlala, tak se Vám tím snažím ulehčit a mrzí mě, že některé to nyní třeba naštve, že kdybych to zrušil o dva týdny dřív a tak… Prostě to tak je, nerozčilujte se kvůli tomu. Ty úkoly děláte proto, aby to někam posunovalo Vás, ne ostatní, ne abych měl co hodnotit, tak ten čas, co jste na sobě pracovali více než ostatní, není ztracený. Samozřejmě pokud chcete poslat dva úkoly, můžete. Budu se ke každému snažit napsat stručnou zpětnou vazbu, ale buďte trpěliví.
  1. Není v mých silách odpovídat na každý e-mail. Pokud Vám nepřišla žádná odpověď, většinou to znamená, že jste splnili požadované množství práce. Pokud potřebujete naléhavě pomoct a neozvu se Vám během dne, napište mi druhý den znovu. Těch e-mailů je vážně moc a já jsem od přírody bordelář…
  1. Do předmětu e-mailu, prosím, pište třídu a lekci (8B, L22, L23)
  1. Někteří z Vás máte obavy ze známky, protože dosud máte z dějepisu třeba jen jednu známku a nějakým záhadným způsobem to není jednička… Neřešte to, nestresujte se, známky nejsou vůbec důležité (i když si spousta lidí myslí něco jiného). Známky z únorových testů jsou v tuto chvíli pravěk. Testy z toho, co probíráme online, psát nebudete. Známky ze zkoušení, vzhledem k tomu, že většina vyzkoušena nebyla a nebude, nemůžou být počítány. Pokud se tento školní rok bude známkovat, vyřešíme to jako při VkO a SP. To znamená, kdo si plní povinnosti, pracuje, posílá zadané úkoly… ten se nemusí žádné nepříjemné známky bát.
  1. Zadané filmy a knihy jsou dobrovolné stejně jako jakýkoliv zápis o nich. Zase – je to pro Vás, já už to viděl a četl…
  1. Pokud něčemu nerozumíte, kromě e-mailů nabízím možnost skype hovorů. V tom případě mi nejprve napište e-mail, domluvíme se na konkrétním čase. Skype hovory bez domluvy nepřijímám, není v mých možnostech byt takto online k dispozici vzhledem k tomu, že mám na krku hyperaktivní blonďatou bestii (rozumějte mého milovaného syna) i 18 hodin denně.
  1. Pokud pošlete úkol se zpožděním, nic hrozného se neděje. Jsem rád, že pracujete, a jestli když někdo pošlu úkol do neděle v pondělí, upřímně, ani si toho nevšimnu (nebýt Vaší slušnosti, že se omlouváte). Někteří mi posíláte úkoly i půlnoci, lidi, neblbněte, není mým cílem Vás uštvat. Tak to prostě pošlete o pár dní později nebo napište, často máte objektivní důvody, proč nestíháte (nemoc, problém s PC), přece nejsem Herodes, aby Vás, milá neviňátka, za to trestal. Pokud už ponocujete, dělejte to kvůli příjemnějším věcem, než je Hitler…
  1. Závěrem Vás chci pochválit a upřímně Vám poděkovat za dosavadní práci a výkony. Nečekal bych, že budete tak v obrovské míře tak neuvěřitelně zodpovědní a pracovití. Od drtivé většiny z Vás mi chodí úkoly, většina v předstihu a ve velké míře zcela bez problémů. Přitom úkoly, které dostáváte, nejsou jednoduché. Jsem na Vás hrdý a děkuji Vám za to, dodává mi to optimismus a naději ve věcech budoucích.

Pro šestý a sedmý ročník jsem vytvořil jednu společnou online nástěnku, kam můžete psát cokoliv z dějepisu a vko – otázky, problémy, rady… můžete si tam navzájem pomáhat a řešit věci k úkolům. Stačí kamkoliv 2x kliknout levým a můžete psát. Přispívat lze anonymně nebo se přihlásit přes Google / Microsoft. Padlet si můžete stáhnout i jako apku z Google Play do mobilu.

https://padlet.com/thomaszarecky/34xywe37kwd6

Dobrovolný film o antickém Římu: Gladiátor (2001)

https://www.csfd.cz/film/8271-gladiator/prehled/

6A – L23

  1. PS 9/2
  2. Oprav chybu I + Oprav chybu II (v každé větě je chyba)
  3. Vyplň tabulku o Svaté říši římské a EU

6B – L22

  1. PS 7/4
  2. Přečtěte si vybrané body práva šaría a napište, které tři jsou podle Vás nejhorším porušením lidských a občanských práv + stručné zdůvodni svou volbu
  3. Pusťte si video a odpovězte na čtyři otázky v pracovním listu: https://www.slavne-dny.cz/episode/611507/den-teroristickych-utoku-na-usa-11-zari
  4. Learning log – po prohlédnutí prezentace doplňte svými slovy tři věty

6C + 6D – L25

  1. Aktivita bludiště – vyber jednu správnou možnost podle toho, co si pamatuješ z I. stupně, ne až po přečtení prezentace!
  2. PS 12/6 + PS 13/11
  3. Pusť si videa a odpověz na otázky v pracovním listu. https://www.slavne-dny.cz/episode/10007350/den-kdy-byla-zavrazdena-svata-ludmila-15-zari , https://www.slavne-dny.cz/episode/517938/svatek-svateho-vaclava-den-ceske-statnosti-28-zari
  4. Doplň slova (ne na tabulku, ale někam na kus papíru apod.)

Ke kontrole posíláte tyto úkoly a cvičení do 5. 4. Do předmětu uvádějte třídu a lekci! Děkuji.

Držte se, TZ

Mgr. Tomáš Zářecký